Dagje Ko Tao

Zo vandaag een rustig dagje Ko Tao. Inmiddels ben ik, voor de insiders, weer een veranderd in bubbeltjes man. Mijn armen en onderbenen zitten weer vol met de bekende blaasjes vol vocht en jeuken een beetje. Weet niet goed of het een allergische reactie is op het Singha bier of dat het de bekende zonne allergie is. Ik gok het laatste hoewel mijn mede reisgenoten anders denken. Ook geven ze me nu achteraf het goede advies dat ik er vooraf preventief rekening mee had moeten houden dat dit had kunnen gebeuren. Deze opmerkingen neem ik voor lief en waarvan akte. Berg ze op bij de categorie mosterd na de maaltijd, als het kalf verdonken is dan dempt men de put adviezen en bedank ze vriendelijk voor dit voortijdige advies. Maar wellicht had ik er wel rekening mee moeten houden.

Nou ja wie zijn billen brand (en in dit geval allergisch is voor de zon) moet in de schaduw blijven zitten en ik zoek dan ook maar een schaduwrijk en winderig plekje op. Ga daar zitten lezen en puzzelen in het Zweeds 3 sterren (zo in te vullen) boekje. Pa en El hebben een plekje gevonden op de steiger vlakbij hun appartement onder de parasol. om 12.5 uur hebben we afgesproken in de receptie om met het gratis busje af te reizen naar de pier om daar te gaan shoppen (als dat kan natuurlijk). Busje genomen om 13.00 en op naar de pier.

Bij de pier aangekomen zegt El dat ze een leuke tent ziet. Pa kijkt op en denkt dat ze zegt dat ze een leuke vent zag. Toch wel rumoerig die taxi en al dat geluid daar bij de pier. Blijkt het toch een leuke tent te zijn en we begeven ons daarnaar toe. Ook hier weer lekker gegeten en na de maaltijd de wandeling langs de winkeltjes. Blijkt allemaal niet heel veel voor te stellen en na een aantal winkeltjes te zijn binnen gegaan en El heeft een of ander rammel ding (schijnt een Giraffe te zijn, hoewel je dan wel een borrel of drie op moet hebben of er kunstzinnig dient te zijn)  voor aan haar achteruitkijk spiegel in de panda te hangen. Ieder zijn meug, maar ik vindt hem/het niet zo mooi.

Triomfantelijk loopt El met haar Giraffe voorop en we besluiten de hitte te verlaten en terug te gaan naar het Hotel om daar voor de nodige afkoeling te zorgen. Eindelijk krijgt El der zin en worden we in een taxi terug gebracht met open laadbak. We mogen achterin zitten (hoera roept El en ik denk nee he niet weer) met zijn drieen en als slachtvee worden we, maar wel met een glimlach terug gebracht naar het Ko Tao Resort.

Lekker afkoelen in en nabij het zwembad. Heerlijk. Ook gisteravond weer aan het kaarten geweest en nu vond El het op de een of andere manier wel een leuk spel dat Hartejagen. Af en toe schaterlachend gooide ze weer de schoppenvrouw en of klaveren boer bij Pa neer. Niet verwonderlijk dat ze het nu leuk vondt. Tenslotte is winnen altijd leuker dan verliezen. Maar aan de roem komt snel een eind als ook nu weer blijkt dat 22.00 daadwerkelijk 22.00 uur is en dat gewoon het restaurant wordt gesloten en het licht wordt uitgedaan. Maar niets kon El meer deren na zo'n overwinning.

Morgen de laatste dag en zorgen dat we de bootreis terug regelen naar Ko Samui, vanwaar we een binnenlandse vlucht terugnemen naar Bangkok om daarna vervolgens de lange vlucht terug te aanvaarden naar Nederland. Volgens schatting komen we dinsdag in alle vroegte aan. Als we morgen tenminste de bootreis kunnen regelen en maandag alles op rolletjes verloopt. Kan niet met zekerheid zeggen of wij niet met opzet een verbinding zullen missen en daardoor noodgedwongen langer in Thailand moeten blijven.

Zou als ik jullie was de sms in de gaten houden of wij dinsdag veilig geland zijn. Zal trachten om maandag op Bangkok airport nog een kort verslag van de reisdag tot dan toe geven. Zo niet dan volgt dinsdag de laatste dag en reisdag hier op de blog vanuit een vrees ik koud kikkerlandje. Maar er is een tijd van komen en een tijd van gaan. En helaas komt de tijd van gaan nu steeds dichterbij.